Organizacja konkursu w programie lojalnościowym

Organizacja konkursu w programie lojalnościowym krok po kroku

Artykuł partnera.

Zarówno program lojalnościowy, jak i konkurs są działaniami marketingowymi ukierunkowanymi na wzrost zaangażowania klientów w relację z marką. W połączeniu tworzą więc potężne narzędzie wspierające motywację uczestników i ich lojalność wobec firmy. Konkurs w ramach programu lojalnościowego pomoże przełamać niekiedy monotonne zbieranie punktów elementem rywalizacji, który wzmaga chęć jeszcze większej aktywności w ramach relacji z marką. Jak zorganizować konkurs, aby był realnym wsparciem dla programu lojalnościowego?

Wyznacz cel konkursu

Cel to stan, do którego dążymy, do którego mają doprowadzić nas podjęte działania. Tak jest też w przypadku konkursu, którego organizacji podejmujemy się dla osiągnięcia korzyści zarówno dla jego uczestników, jak i samych siebie.

Konkurs w programie lojalnościowym może pomóc Ci podnieść jeszcze bardziej motywację uczestników, zaangażować ich silniej emocjonalnie. Za cel możesz przyjąć pozyskanie nowych klientów lub poprawę wizerunku swojej marki. Konkurs jest formą rozrywki i jednocześnie towarzyszy mu reguła niedostępności. Człowiek bardziej pragnie tego, co jest trudno dostępne, co w tym przypadku wynika z dużej liczby chętnych do nagród w ograniczonej ilości. Warto to wykorzystać do realizacji celu skoncentrowanego na wypromowaniu nowego produktu lub usługi.

Pamiętaj, że cel musi być konkretny, mierzalny, osiągalny, istotny i określony w czasie.

Sprecyzuj zasady konkursu w programie lojalnościowym

Stwórz regulamin konkursu, który będzie zawierał wszystkie istotne informacje dla klienta. Powinien być on świadomy, w czym konkretnie uczestniczy, jakie są zasady konkursu, co jest jego zadaniem i jaka jest nagroda. Co musi zawierać regulamin konkursu w programie lojalnościowym?

  • Dane organizatora
  • Czas trwania konkursu
  • Zasady konkursu – jak się zgłosić, jakie są etapy, zadanie do wykonania
  • Nagrody
  • Dane osoby kontaktowej odpowiedzialnej za przebieg konkursu
  • Sposób odbioru lub przekazania nagrody
  • Możliwość składania reklamacji związanej z przebiegiem konkursu i wygraną

Ustal nagrody w konkursie

Nagroda to cel uczestników konkursu. Biorą w nim udział, aby wygrać, chociaż coraz więcej osób przyznaje, że motywacją do udziału w nim jest też zabawa. Nagroda powinna być znana uczestnikom. Zastanów się, co będzie najatrakcyjniejsze dla uczestników konkursu, który organizujesz w ramach programu lojalnościowego.

  • Nagrody rzeczowe
  • Vouchery na zakupy w Twoim sklepie lub u Twoich partnerów
  • Darmowe usługi od Twojej firmy
  • Stały przywilej związany z Twoją działalnością

Koniecznie sprecyzuj, czy jest do wygrania tylko jedna nagroda czy może jest ich kilka za zajęcie dalszych miejsc. Jeśli Twój program lojalnościowy bazuje na zbieraniu punktów za zakupy, które uczestnicy wymieniają na benefity, to takimi mniejszymi nagrodami mogą być bonusowe punkty, które skracają czas osiągnięcia progu punktowego uprawniającego do nagrody. Chęć udziału w konkursie zawsze jest większa, kiedy oprócz głównej nagrody są też mniejsze, szanse na ich zdobycie wtedy rosną.

Zadbaj o system do obsługi konkursu w programie lojalnościowym

Każdy program lojalnościowy musi posiadać system do jego wdrożenia i obsługi. Nie każdy jednak umożliwia organizację konkursu. Już na etapie planowania programu lojalnościowego, sprawdź czy wybrany system pozwala na wdrożenie dodatkowych motywacyjnych aktywności dla uczestników. Dobrym przykładem jest system Loyalty Starter. Jest to gotowa platforma z wieloma opcjami do wyboru, którą z łatwością dostosujesz do strategii swojego programu lojalnościowego i konkursu. Uczestnicy otrzymują dostęp do wygodnej aplikacji mobilnej, która pozwala im m.in. na dostęp do katalogu nagród, kontrolę zbieranych punktów w ramach programu i udział w konkursie.

Zareklamuj konkurs – niech klienci się o nim dowiedzą!

Konkurs w ramach Twojego programu lojalnościowego jest już gotowy. Pozostaje Ci jeszcze go zareklamować, umożliwić jego potencjalnym uczestnikom zapoznanie się z jego zasadami i nagrodami. Jeśli konkurs skierowany jest tylko do uczestników programu lojalnościowego, poinformuj ich o nim za pośrednictwem aplikacji, mailem lub SMS-em. A może konkurs ma być dodatkową motywacją dla do przystąpienia do programu lojalnościowego? W takim przypadku z reklamą musisz wyjść poza obszar programu. W tym celu wykorzystaj swój profil w mediach społecznościowych, reklamę banerową, a nawet artykuły sponsorowane, które w serwisach branżowych będą w dyskretny sposób reklamowały Twój konkurs.

Konkurs powinien mieć konkretny cel, jasne zasady, atrakcyjne nagrody, odpowiednie narzędzie do zarządzania nim i skuteczną reklamę. Program lojalnościowy jest dla niego doskonałym tłem, a konkurs dla programu wsparciem wzrostu zaangażowania uczestników. To bardzo zgrany duet, który pracuje na Twoje dobre relacje z klientami, Twój wizerunek wśród konsumentów, a także wzrost sprzedaży i zysków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.