Jak promować się na Instagramie?
id=”clipboard-lead” class=”col-lg-6 wp-preview__content m–regular-font-size-lg3″>Instagram to aplikacja oraz portal internetowy, które służą do dzielenia się stworzonym contentem. Mogą to być zdjęcia, nagrania, opisy i relacje. Użytkownikami są osoby prywatne, celebryci, jak i firmy, które w ten sposób reklamują swoją działalność. Chcesz wiedzieć, jak promować się na Instagramie? Przygotowaliśmy krótki poradnik!
Jak działa Instagram?
Instagram, podobnie jak Facebook, posiada tablicę, na które wyświetlane są się najnowsze zdjęcia naszych znajomych i kont, które obserwujemy (celebrytów, marek i innych twórców). Aplikacja pozwala na interakcje za pomocą wiadomości prywatnych i komentarzy pod postami, a dodatkowo swoje uznanie dla zdjęć i filmów można wyrazić „serduszkiem”. Duże znaczenie na Instagramie odgrywają hashtagi, czyli oznaczenia zdjęć specjalnymi frazami kluczowymi. Mogą one określać np. miejsce, czas czy uczucia, z jakimi pozwiązujemy publikowaną grafikę (np. #weekend #zakopane #lbestfriends #fun). Tagami można zwiększać zasięgi postów, a ponadto łatwiej docierać do treści, które nas interesują.
5 wskazówek, jak promować się na Instagramie
1. Pomysł na prowadzenie konta
Założenie konta na Instagramie nie wystarczy, by odnieść sukces. Niezwykle ważne jest jego ciekawe i systematyczne prowadzenie. Ważne są treści, jakie zamieszczasz na koncie – zarówno zdjęcia, nagrania, jak i opisy czy hashtagi. W swoich komunikatach warto zachować spójność, co odnosi się zarówno do szaty graficznej, opisów czy sposobu komunikacji z odbiorcami. Twórz angażujące treści i w organiczny sposób buduj popularność swojego konta!
2. Zoptymalizowane kampanie
Instagram doskonale sprawdza się w przypadku marek i produktów, dla których ważna jest sfera wizualna, ale nie tylko. Obecnie nawet osoby przemycające „trudne treści” czy trudne w promocji produkty, mogą zyskiwać duże zasięgi i budować silną pozycję. Kampanie na Instagramie mogą mieć naprawdę różne oblicza, jednak ważne jest, aby były dopasowane do charakteru marki.
3. Ustal cele reklamy
Kampanie na Instagramie mogą mieć różny charakter, a to w dużej mierze uzależnione jest od celu. Marki zwykle stawiają na:
- zasięg, który pozwala na dotarcie i wyświetlenie reklamy osobom, potencjalnie zainteresowanym firmą i jej ofertą;
- ruch – kieruje użytkownika na zewnętrzną stronę i ma wysoki współczynnik konwersji;
- aktywność – zachęca odbiorcę do aktywności na Twoim profilu: polubienia lub skomentowaniea posta;
- wyświetlenia – dobrze wpływa na budowanie wizerunku marki, a jeśli wideo jest ciekawe i odpowiednio stargetowane, może też sprzedawać;
- inne cele to np. pozyskiwanie kontaktów, sprzedaż z katalogu, promocja eventu.
4. Wybierz odpowiedni rodzaj reklamy
Istnieją różne możliwości:
- reklama w formie zdjęć,
- reklama karuzelowa (możliwe jest ustawienie od 2 do 10 zdjęć),
- reklama w formie kolekcji (polega na opublikowaniu zdjęcia lub video, pod którym będą umieszczone mniejsze grafiki z produktami),
- reklama video,
- Insta Stories,
- reklama w sekcji „Eksploruj” – polega na wyświetlaniu sugerowanych treści na podstawie wcześniejszych zainteresowań (może mieć formę zdjęcia lub video).
5. Wskaż budżet albo zdaj się na kompleksową pomoc
Dokładny koszt reklam na Instagramie jest zależny od tego, jaki budżet wskażemy. Opcja ta jest bardzo elastyczna i powinna być dostosowana do celu kampanii na Instagramie. Jeśli nie wiesz, jak dobrać budżet, nie masz doświadczenia w tworzeniu strategii reklamowej, chcesz oszczędzić czas i środki, możesz zdać się na pomoc specjalistów z firmy Tears of Joy! Prowadzenie kampanii w social mediach nie jest łatwe, a zdając się na ekspertów można dobrze zoptymalizować wydatki na ten cel.