Comarch Mobile Zakupy – jak efektywnie zarządzać zakupami?

W dobie ogromnej konkurencji firmy zmuszone są do nieustannego zwiększania efektywności i poszukiwania oszczędności. Choć optymalizacja kosztów nie wszędzie jest możliwa (np. optymalizacja podatkowa jest zabroniona), to zakupy są takim obszarem, gdzie zwiększając wydajność działania, można wygospodarować pewne rezerwy. Z pomocą handlowcom i zakupowcom w tym zakresie, przychodzi nowoczesna technologia. Poznaj korzyści, jakie oferuje Comarch Mobile Zakupy.

Zarządzanie zakupami

Optymalizacja procesów handlowych i zakupowych to jeden ze skuteczniejszych i bezpieczniejszych sposobów na zwiększenie efektywności działania firmy. Co do zasady, zarządzanie zakupami w firmie nie różni się od zarządzania zakupami w domu. Każda gospodyni lub gospodarz (dzisiaj także coraz częściej mężczyźni zajmują się zakupami), stara się działać roztropnie w tym obszarze. Jeśli musi coś kupić, to najlepiej, gdy będą to produkty wysokiej jakości, w atrakcyjnej cenie. Oczywiście skala zakupów firmowych, a domowych jest zdecydowanie większa, nawet w najmniejszej firmie. Zwykli konsumenci nie mają też takich narzędzi, jakie mają do dyspozycji handlowcy i zakupowcy.

Comarch Mobile Zakupy – korzyści

Nowoczesna aplikacja mobilna Comarch Mobile Zakupy przeznaczona dla przedstawicieli handlowych i zakupowców, współpracuje bezpośrednio z systemami Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum. Działa na smartfonie lub tablecie, także offline. Została zaprojektowana tak, aby zapewnić wsparcie przedstawicielom handlowym w codziennej pracy. Oferuje ona szereg korzyści, a do najważniejszych można zaliczyć:

  • Bezpieczeństwo danych – dzięki zaawansowanemu szyfrowaniu, dane Klientów i kontrahentów są chronione.
  • Ergonomia interfejsu – został tak zaprojektowany, aby handlowcy mogli szybko i sprawnie rejestrować zamówienia oraz terminowo realizować wizyty u dostawców.
  • Elastyczność – możliwość dostosowania funkcji i zakresu udostępnianych danych do specyfiki branży.

Usprawnij proces wystawiania ofert i zamówień

Pracy przedstawicieli handlowych towarzyszy nieustanny pośpiech. W dobie koniunktury, ale nie tylko, czas jest u nich towarem deficytowym. Ich sposób jazdy autem obrósł już wieloma legendami, niestety negatywnymi. Tak nie musi być, a nawet nie może, w końcu przedstawiciel handlowy to wizytówka firmy. Wystarczy nieco poprawić organizację pracy i wykorzystać dostępne na rynku narzędzia, które są w stanie znacząco usprawnić jego pracę. Comarch Mobile Zakupy oferuje wsparcie w zakresie wystawiania ofert i zamówień. Najważniejsze to:

  • wykorzystanie skanera kodów kreskowych lub mobilnej klawiatury w celu dodania towarów do koszyka,
  • dostęp do precyzyjnych informacji o produktach,
  • dopełnianie zamawianego towaru do pełnych jednostek zbiorczych (kartonów, palet, skrzynek),
  • automatyczne naliczanie określonych w centrali warunków handlowych m.in. promocji,
  • drukowanie dokumentów na mobilnych drukarkach termicznych lub z podpisem Klienta na drukarkach laserowych,
  • wysyłanie wiadomością e-mail wydruków PDF dokumentów (kopii zamówień),
  • analizowanie danych z wykorzystaniem raportów oraz możliwość ich kontekstowego uruchomienia, wydruku oraz wysłania w wiadomości e-mail,
  • możliwość dodania załącznika na pozycji lub nagłówku wystawianego dokumentu (np. specyfikacji, umowy, szczegółowych wymagań dostawcy),
  • wykorzystanie różnych typów elementów wizyt, co umożliwia zdefiniowanie dowolnego wymaganego sposobu postępowania podczas wizyty np. na targach branżowych czy wizycie u dostawcy,
  • rejestrowanie tras przejazdów oraz wykorzystanie komunikatora do kontaktu z przełożonym oraz współpracownikami.

Poza ułatwieniem wystawiania ofert i zamówień, aplikacja pomaga znacząco podnieść efektywność w zakresie planowania i realizowania wizyt zakupowych w oparciu o wzorce tych, które zostały określone w systemie.

Mobilność

Aplikacje mobilne, wraz z rozwojem szybkiego Internetu, stały się powszechnym rozwiązaniem w biznesie. Zapewniają niespotykaną dotąd mobilność przedstawicielom handlowym. Pracownicy w terenie mają możliwość nie tylko rejestrowania realizowanych tras do dostawców, automatycznego określania oraz ręcznego wykonywania działań (np. wystawiania dokumentów, robienia zdjęć) oraz statusów pracy (tj. załadunek, korki). Aplikacja Comarch Mobile Zarządzanie pozwala także monitorować przejazdy pracowników mobilnych oraz planować dalsze działania na podstawie ich położenia. To cenna opcja dla menadżerów zarządzających przedstawicielami w terenie. Poza tym przedstawiciele mają do dyspozycji także inne aplikacje mobilne, takie jak Comarch Mobile Sprzedaż, Comarch Mobile Serwis czy Comarch Mobile Zakupy, które znacząco podnoszą komfort pracy. Comarch Mobile Zakupy jest także nieocenionym wsparciem w relacjach z Klientami. Dzięki niej przedstawiciele mogą efektywniej prowadzić działania, których celem jest zarówno zatrzymanie, jak i pozyskanie nowych konsumentów.

Comarch Mobile Zakupy umożliwia optymalizację działań w zakresie sprzedaży i zakupów. Przedstawiciele handlowi i zakupowcy efektywniej realizują swoje zadania. Ci pierwsi mogą więcej sprzedawać, a drudzy zawierać korzystniejsze kontrakty zakupowe.