osoby pracujące przed komputerem

Jak wykorzystać potencjał reklamy w mediach społecznościowych?

Działania reklamowe obejmują coraz więcej miejsca. Reklama w mediach społecznościowych jest realizowana w modnych social media. Ich popularność rośnie z roku na rok, dlatego również ten segment stał się ważnym graczem na rynku. Na czym polega taka reklama i jak przekuć ją w biznesowy sukces?

Mniej oficjalny przekaz

Docieranie do użytkowników popularnych społecznościówek to trend widoczny w każdej agencji social media. Płatna reklama na Facebooku, LinkedIn, Twitterze czy Pintereście ma szansę dotrzeć do ponad miliarda użytkowników na każdym kontynencie. Zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że mało wprawne oko internauty odbierze tekst reklamy bardzo naturalnie. Podane treści bardziej przypominają posty polubionych stron czy obserwowanych profili. Serwisy ze względów prawnych muszą oznaczać treści reklamowe, np. słowem „sponsored. Treść sponsorowana w przeciwieństwie do zwykłych postów ma znacznie większy zasięg.

Reklama w mediach społecznościowych a tradycyjne formy promocji

Internet zmienił prawie wszystko w sposobach reklamowania usług lub towarów. Nowoczesny przekaz daje możliwość wchodzenia w interakcje. Takiej opcji nie mają tradycyjne media jak prasa czy telewizja. Potencjalny klient nie ma możliwości zadania pytania, skrytykowania lub pochwalenia marki za jej produkty. W social media dialog może, a nawet powinien trwać cały czas. To spore wyzwanie dla reklamodawców, ponieważ sceptyczni lub rozczarowani odbiorcy mogą swoimi reakcjami nie tylko wprawiać w zakłopotanie moderatorów, ale też zniechęcić innych klientów. Do tego dochodzi spam, przyklejany często w komentarzach. Jednak to, co może wydawać się kłopotliwe, w rzeczywistości jest atutem – internauci oceniają reklamy w social media jako bardziej autentyczne.

Różnorodność form reklamowych

Chcąc dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, warto stosować różne metody promocji. Taką możliwość dają media społecznościowe. Grafika i tekst to absolutna podstawa przekazu, ale można sięgać także po inne metody. Do popularniejszych należą LeadAds na Facebooku i LinkedIn czy też Facebook Canvas i wiele innych. Twórcy platform wiele eksperymentują, szukają optymalnych sposobów na dotarcie do klienta. Reklama w mediach społecznościowych lepiej trafia do grupy docelowej, ponieważ social media dysponują imponującą wiedzą na temat swoich użytkowników. Nie każdy biznes nadaje się do wszystkich społecznościówek. Warto konkretną formę promować dokładnie tam, gdzie na pewno można znaleźć osoby zainteresowane jej usługami lub produktami.

Zalety reklamy w social media

Popularne platformy aktywizują osoby w różnych grupach wiekowych. Młody biznes szybko odnajdzie się w tym środowisku, ponieważ może konkurować z największymi podmiotami w swojej branży. Reklama w mediach społecznościowych to idealny sposób na budowanie zasięgu i wzmacnianie rozpoznawalności marki. W ten sposób warto też promować swoje produkty, dostępne w sklepie stacjonarnym. Social media mogą także informować o ofertach specjalnych, edycjach limitowanych, bieżących promocjach. Firma poprzez moderatora pozostaje w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Odpowiada na ich pytania, rozwiązuje ewentualne problemy. Od tego, w jaki sposób i jak szybko reaguje, zależy jej wiarygodność.

Dużym plusem reklam w social media jest fakt, iż łatwo prześledzić przebieg całej kampanii. Na bieżąco można mieć podgląd liczby wyświetleń, reakcji, kliknięć, obejrzeń, ukryć, a także liczby fanów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.