Autobus

Jak dopasować reklamę do branży

Wielu przedsiębiorców, których życie zmusiło do przebranżowienia się, ma zazwyczaj kłopoty z dotarciem do klienta. Dzieje się tak głównie dlatego, że marketing jest źle prowadzony, albo wręcz brak go zupełnie. Przyjrzyjmy się jak to wygląda na przykładzie firmy finansowej.

Tak niemodny stereotyp

Wydaje się, że odchodzenie od stereotypów jest obecnie na czasie. Ale nie w reklamie! Ile znacie spotów ze słodką blondynką przekonującą, że firma xyz to godna zaufania instytucja finansowa? No właśnie, bo blondynka (bez urazy) nie daje tyle co wizerunek poważnego biznesmena. Wrodzony urok osobisty i połączony z magnetyzmem, skutecznie przekonuje odbiorców do konkretnego działania.

Nośniki reklamy

Nie bez znaczenia jest też to, jakie nośniki dla naszej reklamy wybierzemy. Jeśli ma to być przekaz do masy ludzi to oklejanie autobusów czy samochodów jest jak najbardziej na miejscu. Można też wykorzystać w promocji gadżety np. worki reklamowe, kubki, które będziemy rozdawać potencjalnym klientom na targach czy expo.

Kolorystyka

DrzewoNie bez znaczenia w marketingu jest wybrana kolorystyka dla danej branży. Trzeba oczywiście określić nie tylko specyfikę odbiorców, ale ich miejsce zamieszkania, możliwości i osiągnięcia. W Stanach Zjednoczonych większość stron internetowych i blogów związanych z pieniędzmi, wykorzystuje kolor zielony. Jest to ściśle związane z dolarem, który jak wiemy jest zielonego koloru. W innych krajach to niestety nie działa. Ale dzięki temu mamy podpowiedź jak kreować markę.

Miejsce działania

Duże znaczenie w wyborze sposobu oraz formy reklamy ma to, kim są potencjalni klienci. Reklama, tak samo jak usługi, powinna być dopasowane do odbiorców. Inaczej oferty i przekazy będą wyglądać w centrach dużych miast takich jak Warszawa, Kraków, Poznań. Zarobki są w nich większe niż w mało rozwijających się miastach. Także oczekiwania klientów oraz ich zachowania konsumenckie będą się różniły w zależności od miejsca zamieszkania.

I znów wracamy do psychologii reklamy. Każda reklama ma za zadanie wywołać odpowiednie pragnienia. Dlatego z takim entuzjazmem korzysta się w nich ze stereotypów. Zatem zanim ochoczo zaakceptujemy projekt sprawdźmy na przykładowej grupie osób czy jego przekaz jest taki jak zakładaliśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.